آموزش پکیج ایران رادیاتور

سیستم های گرمایشی

آموزش پکیج ایران رادیاتور

سیستم های گرمایشی

برد قطعه ای الکترونیکی است که در اصل فرمان های پکیج  را به بخشهای مختلف نشان میدهد.در صورت بروزخرابی در برد مغز پکیج از کار افتاده و به درستی به بخشها و قطعات  فرمان نمیدهد.

جهت اطلاع از تعرفه نصب و سرویس سیستم های سرمایشی و گرمایشی بر روی عنوان زیر کلیک نمایید.
نصب و سرویس سیستم های سرمایشی و گرمایشی در کرج و تهران

خدمات تخصصی تعمیر پکیج بوتان تهران
برد پکیج چیست؟
برد قطعه ای الکترونیکی است که در اصل فرمان های پکیج  را به بخشهای مختلف نشان میدهد. در صورت بروزخرابی در برد مغز پکیج از کار افتاده و به درستی به بخشها و قطعات  فرمان نمیدهد.

تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور
تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور در مرکز تعمیرات بردهای الکترونیکی به‌وسیله متخصصان و تعمیرکاران آموزش‌دیده در کارگاهی مجهز انجام می‌گردد.
مرکز تعمیرات بردهای الکترونیکی سال‌هاست که درزمینهٔ تعمیر انواع بردهای الکترونیک ازجمله پکیج در برندهای مختلف از جمله تعمیر برد پکیج دیواری ایران رادیاتورفعالیت می‌کند همان‌طور که می‌دانید ایران رادیاتور یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده پکیج می‌باشد.

 

خدمات تعمیر پکیج دیواری ایران رادیاتور در تهران بزرگ

نشانه‌های عیب برد پکیج ایران رادیاتور
برد پکیج ایران رادیاتور

عیب در پکیج‌های دیواری ایران رادیاتور متفاوت می‌باشد و علائم و نشانه‌های متفاوتی دارد بروز عیب در یکی از قطعات و یا کارکرد پکیج باعث اختلال در عملکرد دستگاه و درنهایت عیب در برد پکیج می‌شود و همان‌طور که می‌دانید بردها حکم هسته مرکزی و هماهنگ‌کننده کارکرد همه قطعات را دارند. ایجاد هرگونه اختلال در کارکرد قطعات و یا غیرطبیعی کارکردن پکیج و همچنین بعضی ارورها درصورتی‌که با تعمیرات اولیه رفع نشود مربوط به برد می‌باشد.

بردهای پکیج ایران رادیاتور قابل تعمیر هستند؟
برد در مدل‌ها و دستگاه‌های مختلف برحسب کارایی و یا توان و مدل دستگاه متفاوت می‌باشد حتی بعضی از شرکت‌ها بردهایی طراحی می‌کنند باقابلیت‌های خاص همان برند که در صورت بروز مشکل و عیب در برد، برد دستگاه باید تعویض شود و قابل تعمیر نباشد.
تعمیر و نوع تعمیر برد مثلاً تعویض یا تعمیر قطعات برد با تشخیص و عیب‌یابی صورت می‌گیرد و در ابتدا باید عیب پکیج مشخص شود و بعد نظر قطعی را داد. در کل بیشتر بردها قابل تعمیر می‌باشند مگر در موارد خاصی که عیب دستگاه به‌صورت حاد و خاص می‌باشد که در این صورت هنگامی‌که برای تعمیر مراجعه می‌کنید تکنسین‌ها در ابتدا با توجه به نوع عیبی که در دستگاه رخ‌داده است و بررسی برد، دستگاه را عیب‌یابی کرده و بر اساس آن درصورتی‌که برد قابل تعمیر نبوده و احتیاج به تعویض کامل برد یا تعویض قسمتی از برد داشته باشد به مشتری اعلام می‌گردد و تعمیر و یا تعویض قطعات و برد به انتخاب مشتری انجام می‌گیرد.
خطا و عیب‌هایی که ممکن است در پکیج‌های ایران رادیاتور رخ دهد و مربوط به برد الکترونیکی باشد.
همان‌طور که می‌دانید بیشتر وسیله‌ها ازجمله پکیج براثر استفاده به‌مرورزمان ممکن است دچار تغییراتی در کارکرد دستگاه نسبت به اوایل و یا حالت عادی شود چنانچه این عیب‌ها کوچک بوده و به‌موقع این عیب برطرف نشود منجر به آسیب رساندن به بقیه قسمت‌ها ازجمله برد می شود.

•    یکی از خطاها که ممکن است رخ دهد کد خطای ۴۰-۶۰-۷۰ (در پکیج مدل آنالوگ) و یا E50 (در مدل دیجیتال ) می‌باشد:
هنگام بروز این خطا دستگاه به‌گونه‌ای است که باوجوداینکه پرشور سوئیچ هوا متصل شده است و حالت اتصال دارد اما می‌بینیم که فن روشن نیست و در حالت خاموش است. این عیب دارای دلیل‌های زیادی می‌باشد چنانچه شما اقدام به رفع این کد خطا و عیب کردید و دوباره حل نشد احتمال دارد برد الکترونیکی پکیج شما خراب‌شده باشد که در این صورت تعمیر برد کاری تخصصی می‌باشد و برای تعمیر، بردهای الکترونیکی را باید به مرکزهای تخصصی تعمیر برد و همچنین تکنسین‌های حرفه‌ای بسپارید.

•    کارنکردن پمپ در پکیج:
زمانی که این مشکل برای پکیج رخ می‌دهد دلایل مختلفی دارد از قبیل برقرار نشدن جریان برق هنگام اتصال برق به پمپ، پمپ سوخته است و … و چنانچه با بررسی هریک از این عوامل متوجه شدید که بازهم عیب پکیج رفع نشده است پس عیب و خرابی مربوط به برد پکیج می‌باشد که در این صورت برای رفع عیب باید نسبت به تعویض یا تعمیر برد اقدام کنید.

•    سیستم آب گرم گرمای مطلوب را ندارد:
این عیب مانند بعضی از عیب‌های دیگر پکیج عوامل متعددی دارد تنظیمات درجه حرارت و دما، نوع لوله‌کشی آب نامناسب، پتاسیومتر آب دچار مشکل شده است و … درصورتی‌که هیچ‌کدام از این عوامل دلیل این مشکل نبوده و بررسی‌های لازم صورت گرفت دلیل دیگری که می‌توان حدس زد خرابی برد کنترل می‌باشد که با تعمیرکاران مراجعه و نسبت به تعمیر برد کنترل پکیج اقدام نمایید.

•    میزان گرمایش پکیج خوب است درحالی‌که آب مصرفی سرد است و با دمای گرمایشی هم‌خوانی ندارد:
این عیب هم مانند سایر عیوبی که ممکن است رخ دهد باید تمامی عواملی که ممکن است باعث ایجاد این عیب شده است بررسی گردد یکی از این عوامل احتمالاً خرابی برد کنترل می‌باشد.

•    ریست شدن ناگهانی دستگاه بعد از روشن شدن شعله :
ازجمله عیوبی می‌باشد که وجود خرابی برد کنترل را نشان می‌دهد هرچند عوامل دیگری نیز دارد و باید به دقت بررسی شود و درست تشخیص داده شود.

•    رادیاتورها گرمای کافی و موردنظر را ندارند:
این عیب ازجمله عیب‌هایی می‌باشد که دلایل زیادی دارد که در ابتدا باید همه آن‌ها بررسی گردد و درنهایت اگر مشکل حل نشد نسبت به تعمیر برد اقدام کنند.

بردهای پکیج بوتان
برد پکیج بوتان

•    بردهای پکیج بوتان جزو دسته بردهای پیشرفته هستند که تخصص آن نیاز به تجهیزات داشته و همچنین تعمیرکاران باید به نقشه و ساختار تولید بردهای الکترونیکی بوتان کاملاً آشنا باشند تا بتوانند به‌ سهولت و درستی  تعمیر برد پکیج بوتان را انجام دهند.   
•    آیا تعمیر بردهای پکیج بوتان به‌صرفه است؟
•    سوال اکثر مشتریان این است که آیا تعمیرات برد الکترونیکی به صرفه است؟
•    بوتان ازجمله برندها و شرکت‌های شناخته‌ شده‌ای است که در ارتباط با ساخت و تولید پکیج فعالیت می‌کند.
•    با توجه به پیشینه و اعتباری که دارد در تولید و ساخت پکیج‌های بوتان  از قطعات شرکت‌های معتبر ایتالیایی استفاده می‌نماید.

تعمیر برد پکیج بوتان
تعمیر برد پکیج بوتان از جمله تعمیراتی است که برای مشتریانی که از پکیج‌های جدید بوتان استفاده می‌کنند رخ میدهد. در پکیج‌های قدیمی بوتان به‌جای برد از تعدادی از قطعات مانند ترموستات، آکوستات و … استفاده شده و خرابی و تعمیرات مربوط به آن قسمتها میشود.
در پکیج‌های جدید بوتان از برد استفاده‌ شده  و دستگاه دارای یک یا چند برد می‌باشد و در صورت خرابی و بروز اشکال به‌جای تعمیر قطعات مکانیکی دیگر به تعمیر برد پکیج بوتان نیاز خواهید داشت.
در دهه ی اخیر در پکیج‌ها به‌جای استفاده از قطعات مکانیکی از انواع  مختلف بردهای الکترونیکی استفاده می‌شود. درنتیجه به علت اینکه بیشتر کارهای مربوط به هر یک از بخشها  ازجمله جرقه زن و حسگر و پمپ و شیر گاز و .. بوسیله برد کنترل می‌گردد با بروز اشکال و خرابی درصدی از خرابی‌های پکیج بوتان باتعمیر برد پکیج بوتان حل خواهد شد.
وظایف و نیازهایی که مصرف‌کننده دارد توسط بردها انجام می‌شود.
برخی از شرکت‌های تولید کننده پکیج با توجه به احتیاج  مصرف‌کننده و همچنین سلیقه و نوع طراحی تولیدات خود از دو یا چند برد در ساختار تولید پکیج استفاده می‌کنند.
عموما در پکیج‌هایی که دارای صفحه‌ نمایش دیجیتال هستند از یک برد که همان برد کنترل است استفاده‌ میشود  

تغییر بر روی برد
در برخی از مواقع با توجه به توان و نوع کارکرد و نوع تهویه می توان تغییرات دلخواهی را بر اساس خواسته کاربران بر روی برد پکیج بوتان ایجادکرد. ایجاد تغییرات بر روی بردها به دلیل پیشرفته بودن برد است.
برخی از برندها و کارخانه‌های تولید کننده از یک برد اصلی در ساخت استفاده می‌کنند این شرکت‌ها معتقد هستند که  این کارهم ازلحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر می باشد و هم اینکه کارایی راحت‌تری دارند.

از کجا بفهمیم که مشکل پکیج از برد است؟
تعمیرکارهای پکیج غیر مجاز بوتان معمولا به دلیل  ناتوانی در عیب یابی پکیج هر مشکلی را مشکل برد میدانند. اما در واقع اینطور نیست که هر اشکالی در پکیج ایجاد شده مربوط به برد باشد.

کد های خطای پکیج بوتان
در برخی موارد به تعمیرکار اطلاع میدهد که اشکال از کدام بخش پکیج میباشد. با توجه به این کدهای خطا میتوان عیب پکیج را تشخیص داد و به رفع مشکل اقدام کرد.
پس نیاز به این است که تعمیرکار متخصص و حرفه ای و البته مجاز دستگاه را بازدید کند تا اشکال  را دقیق تر بررسی کندو برای رفع آن مشکل دست بکار شود.

خرابی‌های ها پکیج بوتان که مربوط به برد می‌باشد
پکیج بوتان روشن نمی‌شود
در مواقعی که پکیج بوتان روشن نمی‌شود و یا در صورت روشن شدن هیچ‌گونه عمل و واکنشی انجام نمیشود دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد یکی از علتهای آن خرابی و سوختگی برد کنترل پکیج بوتان است و باید برای تعمیر برد پکیج بوتان اقدام کنید.

دستگاه چراغ‌قرمز ثابت را نشان می‌دهد و پکیج خاموش می‌شود
این اشکال می‌تواند علاوه بر موارد دیگر مربوط به سوختن برد کنترل پکیج بوتان باشد .
دقت بفرمایید قبل از تعمیر برد پکیج بوتان اول سایر عوامل را بررسی کنید چنانچه سایر بخشها سالم بود و اشکالی نداشت گزینه بعدی مربوط به بردهای الکترونیکی است که عیب‌یابی بردهای الکترونیکی پکیج بوتان کاری تخصصی می‌باشد.

خدمات تعمیرات پکیج تهران بزرگ

جرقه نزدن و روشن نشدن پکیج
جرقه نزدن پکیج بوتان اگر با چک کردن گاز و کنترل قسمت‌های دیگر رفع نشد اشکال مربوط به برد جرقه زن می‌باشد. بردهای جرقه زن در تمامی مدل‌ها وجود ندارد. در مدل‌هایی از پکیج بوتان که برد جرقه زن وجود ندارد مربوط به برد اصلی می‌باشد.

خاموش شدن پکیج بوتان
خاموش شدن پکیج بوتان علت های مختلفی دارد. دلایلی از قبیل قطعی گاز ورودی، قطعی برق و علت دیگر خرابی برد کنترل پکیج بوتان می‌باشد.

 

منبع بیتا سرویس

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۲۳
مهسا محسنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی